ShRNA siRNA

siRNAとmiRNAの違いは何?RNA干渉(RNAi)に関する基礎知識

一般に、短鎖(およそ20~25塩基)二本鎖RNA分子はヘアピン形状の前駆体(shRNA)から産生させるか、細胞外(exogenously)より導入(siRNAオリゴ)します。. shRNA やsiRNAが細胞内に導入されると、Dicerによるプロセシングを経て、一本鎖RNAが標的mRNAと塩基対を形成します(Ketting, 2013)。生物種に応じて、アルゴノート(Argonaute)タンパク質を通じたmRNA崩壊、または翻訳阻害. shRNAとsiRNAの違いはなんですか??発現抑制などに違いはありますか?? shRNAとsiRNAの違いはなんですか??発現抑制などに違いはありますか?? 人工合成したRNAを使ってRNAi(ノックダウン)実験をする際、(1)人工合成したsiRNAとそのアンチセンス鎖RNAをアニールさせて2本鎖にし.

特定の遺伝子をターゲットにして作成した短鎖干渉RNA(siRNA)や短鎖ヘアピンRNA(shRNA)を細胞内に導入すると人工的にRNAiを起こすことができ、任意の遺伝子の発現をノックダウンできます。 この記事では、siRNAを付着細胞 メーカー名. (メーカー略称). Webページ番号. siRNAライブラリー. siRNA Screening Library. Horizon Discovery Ltd. (DHA). 67174. ご希望の標的lncRNAをノックダウンするshRNAの作製を行います DNAベクターから転写されると考えられるshRNAの構造を左に示す。siRNAによるRNAi効果は、siRNAを細胞に導入して1日後に測定し、DNAベクターによるRNAi効果は3日後に測定しているが、配列ごとにほぼ一致している siRNA是单链RNA干扰,通过结合mRNA,阻止蛋白的表达。. shRNA其实是一类病毒,整合至基因组中进行基因干扰。. 因此siRNA和shRNA的最大区别就在于是否整合进入了基因组中以及转染有效性的长短。. 两者在转染效率上现在已经没有特定的差别。. 2 通路阻断剂和siRNA之间的区别。. 有些实验会使用通路阻断剂,例如akt通路阻断剂LY294002,有些老师也会使用siRNA来阻断Akt的. siRNA (small interfering RNA)とは21-23 塩基 対から成る低分子二本鎖 RNA である。s siRNAは RNA干渉 (RNAi)と呼ばれる現象に関与しており、 伝令RNA (mRNA)の破壊によって配列特異的に 遺伝子 の発現を抑制する。

siRNA(small interfering RNA)とは、21~23塩基対からなる低分子二本鎖RNAです。. siRNAはRNAiと呼ばれる現象に関与しており、mRNAの切断によって配列特異的に遺伝子の発現を抑制します。. 細胞内に導入されたsiRNAは、二本鎖のうちの一本鎖(アンチセンス鎖)がRISC(RNA induced silencing complex)とよばれる複合体に取り込まれます。. RISCは取り込んだRNAと相補的な配列をもつ. Dharmacon製品のsiRNA, shRNA, microRNA用の各種コントロールです。. 条件の検討やRNA実験の結果の評価などに使用できます。. ※ 本製品は研究用です。. 研究用以外には使用できません。. ※ Horizon|Dharmacon製品をご注文いただくには,事前にユーザー登録が必要です。. ご注文方法の詳細は こちら をご覧下さい。. ※ Horizon Discovery社Webサイトの利用には,Google ChromeおよびSafariが. Why Choose shRNA? RNA干渉を用いた遺伝子サイレンシングあるいはノックダウンは、現在ではルーチンの作業となっています。. 培養細胞へのsmall interfering RNA(siRNA)の導入は遺伝子発現を抑制する簡便で効率的な手段として、分子生物学の分野で広く一般的に使われるツールとなっています。. 合成siRNAは、幾つかの株化細胞にいて一過性の遺伝子阻害に有効であることが. 基本的なshRNAは、前駆体microRNA(pre-miRNA)でモデル化され、ウイルスベクターにクローニングされ、RNAポリメラーゼIII(Pol III)プロモーターの制御下で転写されます。. shRNAは、長さが50〜70ヌクレオチドの一本鎖分子として生成され、一本鎖RNA(ループ)の領域と短い3 'オーバーハングでつながれた二本鎖RNA(ステム)の19〜29塩基対の領域で構成される.

shRNAとsiRNAの違い 2020 - Classic Fox Valle

miRNA、siRNA どちらも、 遺伝子の発現を抑制するという点では同じ です。 その流れをイラストにすると次のようになります。 これは『エッセンシャル細胞生物学』p283にあるイラストを手書きで書いたものです。 2つを比べると、どちら. shRNA(short hairpin RNA)は,プラスミドから転写された後,ヘアピン構造を形成し,プロセシングを受けてsiRNA(short interference RNA)となる.siRNAはRNA干渉(二本鎖RNAと相補的な塩基配列をもつmRNAが分解される現象)に. RNA interference (RNAi) includes siRNA, shRNA and miRNA targeting mRNA to knockdown gene expression. OriGene offers genome-wide siRNA and shRNA of Human, Mouse and Rat. 3 gene specific siRNAs are offered for each. shRNA和siRNA的区别. RNA干扰 (RNAI)是有效沉默或抑制目标基因表达的过程,该过程通过双链RNA (dsRNA)使得目标基因相应的mRNA选择性失活来实现的。. RNA干扰由转运到细胞细胞质中的双链RNA激活。. 沉默机制可导致由小干扰RNA (siRNA) 或短发夹RNA (shRNA)诱导实现mRNA的降解,或者通过小RNA (miRNA)诱导特定mRNA翻译的抑制。. 这篇综述将重点介绍shRNA和siRNA是如何导致蛋白质表达抑制. shRNA vs siRNA During the process of RNA interference (RNAi), expression of a target gene is knocked down with high specificity and selectivity. RNAi is a natural process, and it involves small interfering RNA (siRNA) and short hairpin RNA (shRNA) and bi-functional shRNA..

shRNA - Wikipedi

siRNA vs. shRNA: Similarities and differences - ScienceDirec

RNAi実験の基礎 shRNA レンチウイルスによるノックダウン M

1. siRNA Design Rules for selecting siRNA targets on mRNA sequences: Targets should be located 50-100 nt downstream of the start codon (ATG). Search for sequence motif AA(N 19)TT or NA(N 21), or NAR(N 17)YNN, where N is any nucleotide, R is purine (A, G) and Y is pyrimidine (C, U)..
  2. shRNA versus siRNA RNA interference (RNAi) is a biological process where RNA molecules are used to inhibit gene expression. Typically, short RNA molecules are created that are complementary to endogenous mRNA and when introduced into cells, bind to the target mRNA. Binding of the short RNA molecule to the target mRNA
  3. Guarantee: The BLOCK-iT RNAi Designer is such an effective tool for the design of Stealth RNAi siRNA that if you order the three best Stealth RNAi siRNA sequences designed by the BLOCK-iT RNAi Designer, we guarantee that two of them will give greater than 70% knockdown of mRNA, given that the transfection efficiency in your experiment is at least 80%

rnai and sirna explanation. shrna design tool RNAi Explorer TM Products and Price siRNA shRNA Please provide the mRNA RefSeq accession number (NM_ or XM_ accession number) for your target gene. You may follow the link out to the NCBI site to search for the gene. Please see our Faqs for additional.

1. Small interfering RNA (siRNA), sometimes known as short interfering RNA or silencing RNA, is a class of double-stranded RNA non-coding RNA molecules, typically 20-27 base pairs in length, similar to miRNA, and operating within the RNA interference (RNAi) pathway. (RNAi) pathway
  2. imal OTEs whereas the siRNA screen found OTEs to do
  3. siRNA/shRNA/oligo Optimal Design considering off-target: Besides intended gene down-regulation, shRNAs can introduce off-target gene silencing. Our program design shRNA with higher on-target potency, and less off-targe
  4. About Press Copyright Contact us Creators Advertise Developers Terms Privacy Policy & Safety How YouTube works Test new feature
  5. The main difference between siRNA and shRNA is that s iRNA is a form of short, dsRNA with 2 nucleotides as 3' end overhangs that activate RNA interference (RNAi) whereas shRNA contains a loop structure that is processed to siRNA.

程 研究室 Ui-Tei Lab 東京大学大学院理学系研究科 生物科学専攻(生物情報科学科担当)、東京大学大学院新領域創成科学研究科(兼担)の程研究室のホームページです。The Ui-Tei Lab Home Page. Laboratory of Genom shRNA / siRNAを恒常的に発現する細胞株の樹立を,簡便かつ効 率的に行えます。 FIVはヒトへの感染が報告されていないため,より安全性が高くなっ ています。 レンチウイルスへのパッケージング *により,初代培養細胞,幹細胞,. Trilencer-27 short interference (siRNA) kit contains Dicer-Substrate duplexes that provide critical improvements over the traditional 21mer designs. siRNA offered for every gene of Human, Mouse and Rat. Each kit contains 3 targe siRNA / shRNA Gene Silencers 14 2008 92 ← ICAM-1 ← Actin A 132 K 90 K 55 K 43 K B 図1. ICAM-1 siRNA(m)(Code No.SASC29355)実施例 <ウェスタンブロット法にて解析> Lane A :トランスフェクションを行っていないRAW.

siRNA 効果の誘導 コスモ・バイオ株式会

1. ScreenFect siRNAは、クリックケミストリーによってスクリーニング※1された新規カチオン性リポソームから構成されるsiRNA用のトランスフェクション試薬です。血清含有 培地でもそのまま使用でき、また細胞毒性が低いため簡便にトランスフェクション操作を行えます
  2. shRNA shRNA (short hairpin RNA) is a DNA molecule that can be cloned into expression vectors to express siRNA (19-21nt RNA duplex) for RNAi interference studies. shRNA has the following structural features: · A short nucleotide sequence ranging from 19-29 nucleotides derived from the target gene, followed b
  3. The MIT/ICBP siRNA Database is an effort to catalog these experimentally validated reagents and make that information available to other researchers, both within and outside the MIT community. Currently the database has validated siRNA and shRNA sequences against over 100 genes from three sources

ゲノム編集技術によるノックアウトとRNAi技術による

Proteintech siRNA validation showcase siRNA AKT1 result from Dr. Eva Martinez-Balibrea. Green:tubulin. Red:10176-2-AP, AKT1 A549 cells (shcontrol and shRNA of TDP43) were subjected to SDS PAGE followed by Wester shRNAのヘアピン構造は細胞機構によってsiRNAへと切断され、RNA誘導サイレンシング複合体(RISC)と結合する。この複合体はsiRNAと相補的な配列を持つmRNAに結合し、切断する (2)siRNA 無償設計サービス 弊社のsiRNAカスタム合成サービスをご利用いただける方には無料でsiRNAの配列デザイン(19 mer RNA + 2 mer DNA)を代行して設計・提供させていただきます。 まずはじめに、siRNA配列設計サービスの. Generate siRNA/shRNA Scramble Sequence This tool will return a scramble sequence with no match with any mRNA of the selected species database. This scramble sequence that serves as a negative control contains the same nucleotide composition as the selected siRNA/shRNA sequence siRNAは通常21塩基対の二本鎖RNAであるが、各RNA鎖の3'部分は2塩基分突出した構造をとる。siRNAはヘアピン状のRNAあるいは長鎖の二本鎖RNAからダイサーと呼ばれる酵素によって切り出されて産生されることが知られており、その結果としてそれぞれの鎖は5'末端にリン酸基と3'末端にヒドロキシル基.

shRNAとsiRNAの違いはなんですか??発現抑制などに違い

第4回 siRNA医薬品の未来 〔2020/2/25〕 第3回 siRNA医薬品誕生までの道のり〔2020/2/17〕 第2回 核酸医薬の開発が目指す先〔2020/2/10〕 第1回 核酸医薬とは?〔2020/2/3 Functional siRNA selection algorithm by: Ui-Tei et al., Nucleic Acids Res 32, 936-948 (2004) Link Reynolds et al., Nat Biotechnol 22, 326-330 (2004) Link Amarzguioui et al., BBRC 316, 1050-1058 (2004) Link use combined rule siRNA合成サービス 今日、遺伝子抑制法として注目されているRNAi実験に最適なsiRNAのカスタム合成を承っております。すべてのRNA一本鎖について、品質管理として MALDI-TOF MSを行いRNAの鎖長・不完全長オリゴなどについて確認. siRNA合成 受注から納品までの一貫したシステムで、お客様のニーズに合わせた様々なタイプのsiRNA合成を、RNase対策等の徹底した製造管理の下、高品質にご提供させていただく製造体制を整えております。 特長 脱塩処理は標準作業とし.

RNAi実験の基礎 siRNAのトランスフェクションプロトコール M-hub

shRNA/siRNA フナコ

siRNA shRNA Structure 20-25 nucleotide long double-stranded RNA (dsRNA) with 2 nucleotide overhangs at the 3' end ~57-58 nucleotide long RNA sequence with a dsRNA region linked by non-pairing nucleotides to for This protocol combines the specificity of small interfering RNA (siRNA)-mediated silencing cassettes with the versatility of lentiviral vectors to stably transduce a wide range of cell types. A short hairpin RNA (shRNA

will lead to good shRNA designs, 1) Using the procedures given for siRNA design, we find that the 19 mer CAAAGTATGGTATAAGAAA is one of the good designs for NM_001033.2. 2) Extending it two base pairs in the 5' directio siRNA, miRNA, and shRNA: in vivo Applications P.N. Pushparaj, J.J. Aarthi, J. Manikandan, and S.D. Kumar Journal of Dental Research 2008 87: 11, 992-1003 Share Share Social Media Email Share Access Share this article via.

mesoの実験ノート - siRNA設計法 ~RNAi効果が高く標的に

In cells, DICER converts the hairpin structure of in situ shRNA into in situ siRNA that then engages with RISC in an optimal way for RNAi processing. A potentially beneficial effect of in situ shRNA expression may be to ensure that RNAi effects are more sustained (months) than might usually be expected postdelivery of synthetic siRNAs (few weeks maximum) [49,50] 前回の動画ではsiRNAの設計の基本を紹介しました。siDirectはいくつかの設計オプションを設定することができます。また、設計オプションを使用することでshRNAの設計をすることもできます。今回の動画では、siDirectのオプションの使い

MISSION™ shRNA Library: Next Generation RNA Interference

siRNA和shRNA一定要注意事项! - 知

1. This website is no longer being maintained nor updated except for the BLAST databases
  2. siRNAは体内で異物として認識されてしまう結果、生体の自然免疫反応を活性化させるという副作用が問題になっています。実際に、米国においてこれが主原因となり、開発中のsiRNAの第Ⅲ相試験が中断されたと言われています
  3. 組織特異的にsiRNAを発現するには、RNA polymerase II(Pol-II)で認識されるプローモーターを用いる必要があります。現在一般にsiRNAをhairpin formで発現させるためにはPol-IIIプロモーターが使用され 図2中央)。私達は Cap構造を.
  4. RIP4 siRNA (h), shRNAとレンチウイルス粒子遺伝子サイレンサーはヒトの遺伝子発現をノックダウンするように設計されます。 RIP4 モノクローナル抗体お試しサイズ 無料サンプルお申し込みはこちらか

siRNAのポジティブ、ネガティブコントロールについて RNAi実験が成功しているかどうかを確認するために、ポジティブ及びネガティブコントロールsiRNAを用いた実験を、毎回並行して行うことが重要です。 「どのようなコントロールを使えばよいのか This lecture is about rnai mechanism and rna interference pathway in plants with sirna and shrna.For more information, log on to-http://www.shomusbiology.com.. RNA interference (RNAi) strategies include double-stranded RNA (dsRNA), small interfering RNA (siRNA), short hairpin RNA (shRNA), and microRNA (miRNA). As this is a highly specific technique, efforts have been made to utilize RNAi towards potential knock down of disease-causing genes in a targeted fashion. RNAi has the potential to selectively inhibit gene expression by degrading or blocking.

知恵蔵 - siRNAの用語解説 - 特殊な二本鎖構造をした短いRNAが、特定のRNAの機能を抑制することが知られている。これをRNA干渉という。RNA干渉を起こす短い二本鎖RNAをsiRNAといい、これを用いていろいろな遺伝子の機能を解析し. What is the best siRNA designer tool (for shRNA)? Question 5 answers Asked 13th Sep, 2012 Alexis Bonfim-Melo I am currently designing oligo sequences for depletion by shRNA. I have found a lot of. Kay Lab siRNA/shRNA/Oligo Optimal Design Error: Please provide sequence information. siRNA and microRNA Libraries Altogen Labs offers a number of siRNA and microRNA libraries (including genome-wide and pathway-specific), experimental high-throughput library screening, data analysis and pathway mapping for RNAi knockdown experiments, generating lists of relevant genes, and functional gene association

siRNA - Wikipedi

Altogen Labs provides liposomal encapsulation of siRNA, shRNA, microRNA, mRNA, protein, and plasmid DNA molecules. Liposomes are artificially manufactured vesicles, composite of phospholipid structures that can be made to encapsulate various types of molecules within the aqueous core of the liposome VIRsiRNAdb is a curated database of experimentally validated viral siRNA/shRNA targeting diverse genes of 42 important human viruses including influenza, SARS and Hepatitis viruses. Currently database provides detailed. Short hairpin RNA (shRNA) mediated gene silencing is a widely used approach for stable gene knockdown; these short RNA sequences can be expressed via viral or non-viral DNA vectors that encode shRNA. While shRNA mediated silencing can be employed to generate stable knockdown cell lines, this approach can be time-consuming

化学合成siRNA ホライゾン・ディスカバリー株式会

Les petits ARN interférents (pARNi [1], ou siRNA pour small interfering RNA) sont de petits ARN pouvant se lier spécifiquement à une séquence d'ARN messagers et ainsi empêcher l'expression de gènes en clivant cet ARN.. miRNAとsiRNAの両方がRNA干渉(RNAi)に作用するが、二本鎖であるsiRNAは、RNA誘導サイレンシング複合体(RISC)を組み込んだ場合にRNAの切断に最もよく利用される。 5。 miRNaはいくつかの部位でその標的と不完全に結合. Improved siRNA/shRNA functionality by mismatched duplex. Wu H(1), Ma H, Ye C, Ramirez D, Chen S, Montoya J, Shankar P, Wang XA, Manjunath N. Author information: (1)Center of Excellence in Infectious Disease Research, Department of Biomedical Sciences, Paul L Foster School of Medicine, Texas Tech University Health Sciences Center, El Paso, Texas, United States of America. haoquan.wu@ttuhsc.ed siRNAエスケープ突然変異体由来のウイルス増殖現象を阻止する、おとり型TARおよびvifタンパク質を発現する新しい第二世代型抗HIV shRNA Novel second generation anti-HIV shRNA expressing vif and decoy TAR arrest the virus-breakthrough phenomenon associated with siRNA-escape variant shRNAを設計・利用したいと考えております。 21merのshRNAのデザインには、 BLOCK-iT™ RNAi Designer(Life techのHP)を利用していたのですが、 pSuperは19merでの設計が必要な様で、 どうしたものかと困っております。.

Team:Freiburg/Lab Knockout - 2017

rnai and sirna finder. rna interference design tool Start with NN Start with AA Start with CA, GA or TA Show Top 40 Show All Matches Search ORF Search Entire Sequence GC Content 30%-40% 40%-50% 50%-60% Other Options. Thus, designing siRNA/shRNA to be Ago2-specific might achieve maximum functionality while avoiding saturation of Ago1, 3, and 4, which can execute endogenous miRNA function without Ago2, and would therefore minimiz Plasmid scramble shRNA from Dr. David Sabatini's lab contains the insert scramble and is published in Science 2005 Feb 18;307(5712):1098-101. This plasmid is available through Addgene

HilyMax Transfection Reagent siRNA Transfection Manual はじめに HilyMaxによりsiRNAをトランスフェクションする方法として、以下の2つの実験方法に関するプロトコルを ご用意しました。目的とする実験の手順に従い、トランスフェクション Once an siRNA sequence of interest has been identified, it is possible to obtain the sequence of the DNA oligo pair that must be ordered in order to clone the shRNA of interest into one of the Clontech pSIREN vectors b Compared to exogenous siRNA, endogenous shRNA or siRNA, expressed via a plasmid or a viral vector, has enormous advantages in terms both of costless regeneration and long-term gene silencing ( 4-7, 13-15). siRNA is6- Santa Cruz Biotechnology, Inc. 1.800.457.3801 831.457.3800 fax831.457.3801 Europe +0080045738000 49622145030 www.scbt.com siRNA TRANSFECTION PROTOCOL. By expressing the shRNA from a single copy plasmid, shRNA expression will tend to be lower than the traditional multi-copy approach, thereby reducing the risk of endo-siRNA suppression. Another alternative is to generate siRNAs from Pol II-dependent miRNA precursors, rather than shRNAs, as this has been shown to largely eliminate shRNA-mediated toxicity [ 62 ]

siRNA vs shRNA - applications and off-targeting - siTOOLs

siRNA, shRNAおよびmicroRNAのポジティブ&ネガティブ

EXPERT REVIEW Subcellular Fate and Off-Target Effects of siRNA, shRNA, and miRNA Saurabh Singh & Ajit S. Narang & Ram I. Mahato Received: 11 August 2011 /Accepted: 12 October 2011 /Published online: 28 October 201 Les siRNA ont une faible puissance, alors que les shRNA ont une grande puissance. Avantages Le processus de fabrication de siRNA est simple, tandis que l'optimisation du shRNA permet de réduire les effets hors cible intégrés dans un échafaudage de miARN Además, otra diferencia entre siRNA y shRNA es que siRNA es corto mientras que shRNA es comparativamente largo. Papel en RNAi Además, siRNA forma dsRNA con un saliente en el extremo 3 'de 2 nucleótidos, que activa la interferencia de ARN (RNAi) mientras que el shRNA contiene una estructura de bucle que se procesa en siRNA H&I(株)グローバルリサーチ事業部(本社:東京都中央区)は、この度、Visiongainが発行した「RNA干渉(RNAi)治療の世界市場:siRNA、shRNA、ddRNAi. pSUPER Vectors for stable RNAi applications with Asymmetric shRNA, microRNA, and X-miR MicroRNA repressors. Products Overview Oligoengine 2.0 pSUPER Vectors MV-RNA A-siRNA Duplexes X-miR Repressors Maps.

siRNA是長度20到25個核甘酸的雙股RNA,透過轉染技術導入細胞後,對特定基因產生具專一性的抑制效果。shRNA則是利用載體轉染進細胞,使其表現siRNA序列,以達到抑制特定基因的效果。 圖爾思生物科技公司提供客製化的. shRNA vs siRNA RNA etkileşimi süreci boyunca (RNAi), hedef genin ekspresyonu yüksek özgünlük ve seçicilikle yıkılır. RNAi doğal bir süreçtir ve küçük girişim RNA (siRNA) ve kısa saç tel RNA (shRNA) ve iki işlevli shRNA içerir El nombre siRNA son las siglas en inglés de small interfering RNA, en español ARN pequeño de interferencia (ARNip) o ARN de silenciamiento es una clase de ARN bicatenario. Es un tipo de ARN interferente con una longitud de 20 a 25 nucleótidos que es altamente específico para la secuencia de nucleótidos de su ARN mensajero diana, interfiriendo por ello con la expresión del gen respectivo siRNA,shRNA,dsRNA,miRNA间的区别RNA干扰(RNAi),即用20多个核苷酸组成的短的双链RNA(siRNA)代替传统反义核酸进行转录后基因沉默,已经迅速而广泛地应用到基因功能,基因表达调控机制研究等热门领域,并为.

Video: MISSION shRNA Sigma-Aldric

Short hairpin RNA

shRNA発現用レンチウイルスベクター ホライゾン

其中,shRNA是可以克隆至表达载体并表达siRNA双链的DNA分子。今天给大家分享两种能快速设计shRNA的方法。 二、shRNA的设计: 1. Sigma网站 Sigma公司做了一个针对人和小鼠的shRNA库,而且部分基因的shRNA序列经 siRNA 是合成的,从公司买回来,可以直接用于短暂性的转染,用完就没有了。优点是快速便利。 shRNA 是基于质粒的。需要自己克隆,也有公司卖不过较自己克隆要贵得多。 因为是质粒,所以可以无限制的扩增,不会有用完的 克隆到shRNA表达载体中的shRNA包括两个短反向重复序列,中间由一茎环(loop)序列分隔的,组成发夹结构,由polⅢ启动子控制。随后再连上5-6个T作为RNA聚合酶Ⅲ的转录终止子。 在活体中输送小干扰RNA(siRNA)的一 shRNA是small hairpin RNA ,短发夹RNA,h指的是hairpin 根据siRNA 靶序列,设计 siRNA 正义链和反义链,以 loop相连,称为 shRNA(short hairpin RNA),shRNA就是设计成发卡样的siRNA。构建shRNA的表达载体可以在细胞.

Gene Therapy Using RNAi | IntechOpen